Klanten aquisitie: heb je ook een hekel aan koud bellen?

De betekenis van aquisitie is verwerving. De methode doet er dus eigenlijk niet toe. Toch wordt met klanten aquisitie vooral het koud bellen bedoeld. Is dat voor jou ook een noodzakelijk kwaad?

Koude acquisitie is in feite de oudste vorm van klanten werven. Simpelweg iedereen aanklampen om te vragen of ze interesse hebben in je product of dienst. Volgens velen is het nog altijd de meest effectieve manier, mits je kan verkopen.

En daar ligt hem nu net de crux: velen van ons kunnen het niet, omdat ze een hekel hebben aan deze manier van verkopen.

Dat is ook logisch: bij het koud bellen zul je te maken hebben met heel veel afwijzingen. Dat zijn allemaal kleine deukjes in het zelfvertrouwen.

Wat kan je doen om de resultaten te verbeteren?

Er worden veel cursussen aangeboden om verkooptechnieken aan te leren. Methoden die je leren hoe een klantgesprek gevoerd dient te worden voor het beste resultaat.

Het is echter belangrijk om eerst één stapje terug te doen. Wat bied je eigenlijk aan? En hoe kan je dat aantrekkelijker maken voor je potentiële klant?

Veel ondernemers realiseren zich niet dat wat ze aanbieden ongeveer gelijk is aan het product van anderen. Wat is jouw reactie als je gebeld wordt door de zoveelste energie leverancier? Of pensioen verkoper?

Maak je aanbod uniek, en de resultaten van acquisitie zullen toenemen.

Het belang van een goede marketing propositie is enorm, ongeacht de manier van klanten werven.

Van koud naar warm

Een volgende stap is om de stap te maken van koud bellen naar warm bellen. Zorg ervoor dat de mensen die je belt jou al kennen. Dat vergemakkelijkt het verkoopgesprek.

Je kan bekendheid verkrijgen door bijvoorbeeld een goede website te maken, waarop je je unieke aanbod profileert. Of door het inzetten van sociale media.

Via deze kanalen kan je contacten verkrijgen, die al bekend zijn met jouw producten. Vaak is dan alles wat nodig is voor de verkoop een warm telefoontje.

Neem voor meer informatie contact met ons op.

Het profiel van Patrick van der Meer op LinkedIn Volg zondervleugels op Twitter Lees het weblog van Zonder Vleugels Zonder Vleugels op Facebook

Gratis

Tips, e-cursus en rapport


Testimonials

Ik vroeg me af of je die garanties wel kon waarmaken

Bij het lezen van je website vroeg ik me af of je de garantie over het aantal bezoekers en de klanten wel waar kon maken.

Maar mijn nieuwe website gaat in de eerste volle maand al de beloofde 300 bezoekers of meer halen!

Bovendien heeft hij al voor 2 klanten gezorgd, en de 3e heeft al belangstelling getoond.

Lia Smits, www.ontspannen-wandelreizen-marokko.com

Kan ik dat ook?

Voordat ik begon, dacht ik dat een website niets voor mij zou zijn.

Maar nu, na 3 jaar, sta ik versteld van maar liefst 1000 bezoekers per dag. En al helemaal dat dat daadwerkelijk geld opbrengt!

Sabine Kuipers, www.vakantie-met-kinderen.com