Het concept van een gat in de markt is natuurlijk bekend. Maar het lijkt een utopie om die goudmijn te vinden. Toch is het mogelijk, ook voor jou.
Kijk je ook vol bewondering naar de bedenkers van Marktplaats, of Startpagina, of Bellen.com? Dat waren pioniers, die op het juiste moment een concept bedachten waar, naar later bleek, heel veel vraag naar was.
En dus zijn er nog altijd ondernemers die druk bezig zijn een soortgelijk concept te bedenken en te implementeren. Om er later achter te komen dat de tijd niet rijp is voor wat ze bedacht hebben.
Het bedenken van een dergelijk concept is niet veel mensen gegeven. Naast een (soms) briljante ingeving, is er ook een grote dosis timing en geluk nodig, en daar kan je niet op vertrouwen.
Wat de bovenstaande pioniers gemeen hebben, is dat zij op het juiste moment in een gat in de markt sprongen wat op dat moment ontstond. Bovendien waren de gaten van die pioniers erg diep, maar klein: met één, of enkele aanbieders waren die gevuld.
Het is dus niet verstandig om te wachten op een nieuw gat dat ontstaat, om er later achter te komen dat het al gevuld is door anderen.
Er zijn echter vele bestaande gaten in de markt, in vrijwel iedere branche. Zij vallen minder op omdat ze niet zo diep, en dus minder zichtbaar zijn. Goed onderzoek maakt ze zichtbaar.
Die gaten bevinden zich NIET bij de grootste vraag.
De fout die veel ondernemers maken, is om alleen te kijken naar de vraag vanuit de markt. Natuurlijk is die belangrijk, maar op de grootste vraag storten ook de meeste ondernemers zich.
Het gat in de markt ligt dus niet alleen bij de grootste vraag, maar vooral ook bij een klein aanbod.
Het is juist de combinatie van vraag en aanbod waar je naar moet kijken. Alleen dan kan je een niche vinden, die voor jou ideaal is.
Binnen ons concept van informatie marketing speelt het vinden van het gat in de markt een grote rol.
Naar welke informatie wordt veel gezocht? En waar is nog niet zoveel goede informatie over beschikbaar?
Onderzoek hiernaar vormt de basis van onze dienstverlening. En zodra we een gat in de markt gevonden hebben, gaan we aan de slag om hiervoor een uniek aanbod te creëren.
Wil je zelf aan de slag om jouw gat in de markt te vinden? Dat kan! Speciaal daarvoor heb ik een e-cursus samengesteld. Die helpt je stap voor stap (in 6 lessen) wat je moet doen om het gat in de markt te vinden.
Als je je inschrijft voor de nieuwsbrief dan krijg je de lessen vanzelf in je mailbox.
Natuurlijk kan je ook mij inhuren om het gat voor jouw te vinden. Voor meer informatie neem je gerust contact op.
Tips, e-cursus en rapport
Bij het lezen van je website vroeg ik me af of je de garantie over het aantal bezoekers en de klanten wel waar kon maken.
Maar mijn nieuwe website gaat in de eerste volle maand al de beloofde 300 bezoekers of meer halen!
Bovendien heeft hij al voor 2 klanten gezorgd, en de 3e heeft al belangstelling getoond.
Lia Smits, www.ontspannen-wandelreizen-marokko.com
Voordat ik begon, dacht ik dat een website niets voor mij zou zijn.
Maar nu, na 3 jaar, sta ik versteld van maar liefst 1000 bezoekers per dag. En al helemaal dat dat daadwerkelijk geld opbrengt!
Sabine Kuipers, www.vakantie-met-kinderen.com